Nu börjar den politiska hösten i Bjuv! | Sverigedemokraterna i Bjuv

Nu börjar den politiska hösten i Bjuv!

Jag hoppas att ni alla har haft en fantastisk skön och varm semester! Nu börjar allvaret igen så hoppas att era batterier är fulladdade.

SD Bjuv kommer att börja med ett parlamentariskt gruppmöte söndagen den 11 augusti där även alla ledamöterna i nämnderna är kallade. Där ska vi bestämma vår politiska inriktning inför hösten, även diskutera ärenden som ligger och ska upp i kommunstyrelsen i augusti för fortsatt beredning innan ärendena kommer till kommunfullmäktige. Det är bolagiseringen av vård och omsorg, utförsäljning av Bjuvsbostäder och försäkring av pensionsskulden. Dessa ärenden kommer minska kostnaderna rejält för Bjuvs kommun, samt att vi för fart på kommunens bostadsbolag som kan generera pengar till kommunen. Med moderaternas hjälp får vi igenom dessa beslut och kan få fart på Bjuvs kommun, så kommunen blir attraktiv att flytta och leva i. Det är SD Bjuvs politik att vi ska få alla att vilja bo och leva i kommunen oavsett om man bor i Bjuv, Billesholm eller Ekeby. Så alla som röstat på SD Bjuv ska få det bästa kommunen kan erbjuda invånarna.

Även alla SD Bjuv medlemmar som är sugna på att bli aktiva inom kommun politiken i Bjuv är välkomna att höra av sig. Info vart man vänder sig finns här på hemsidan.

Nu får ni ha en skön avslutning på sommaren och hoppas att vi ses och hörs om ni har några politiska frågor.

Mikael Henrysson
Gruppledare SD Bjuv